Tervetuloa käsityö- ja askartelublogiini!

perjantai 23. maaliskuuta 2012

Meni niin kuin Strömsössä


Olen aina ajatellut, että palmikkoneuleen tekeminen on vaikeaa ja monimutkaista. Jokin aika sitten näin Strömsössä, miten yksinkertainen palmikkokuvio syntyy ja minun oli pakko kokeilla. Se on yllättävän helppoa ja nopeatekoista, joten olen tehnyt useammankin palmikkokuviokaulaliinan. Kuvassa on pikkuneidille tehty vaaleanpunainen versio, jonka Nalle sai koekäyttöön kuvaa varten. En ole itse tehnyt ennen palmikkojuttuja, mutta Novita -sivuston ohje on helppo aloittelijallekin, suosittelen kokeilemaan!

Palmikkokaulaliinan ohje löytyy täältä. (Samalla sivulla on ohje myös pipoon ja lapasiin.)

Nallukka sai testikäyttöön myös pikkupojan vaaleansiniset töppöset, jotka on tehty alla olevan ohjeen mukaan/innoittamana.

P.S. Olen intoutunut tekemään villasukkia ja muitakin juttuja lasten koissa, kun ne valmistuvat mukavan nopeasti. Mihinköhän minä tämän sukkavuoren pian laitan?
- Kesäkin tulossa.
 
sukat makkaralla
"makkarasukkien" ohje


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti