Tervetuloa käsityö- ja askartelublogiini!

perjantai 2. maaliskuuta 2012

Jotain sinistä...

Olen viime aikoina selaillut erilaisia käsityölehtiä, joissa on ollut toinen toistaan ihanempia kuvio- ja kirjoneuleita. Ne eivät ole minulle tuttua alaa, sillä olen tehnyt lähinnä yksinkertaisia neuleita ja lankojakin on ollut käytössä korkeintaan kaksi tai kolme samaan aikaan. Lisäksi en ole koskaan oikein innostunut valmisraita- tai kuviolangoista.

Monestikin olen ruvennut tekemään sukkia tai lapasia jonkun ihanan ohjeen mukaan ja joutunut toteamaan ne minulle liian vaikeiksi. Päätin aloittaa aivan yksinkertaisesta ja tein sini-valkoiset ruutusukat, joissa harjoittelin langan kiertämistä työn nurjalla puolella niin, ettei se kiristä liikaa.

Nämä sukat olkoot minun alkuni kuvioneuleuralla. Mielestäni niistä tuli ihan mukavan näköiset ja äiti ilahtui sukista kovasti.

Sinivalkoiset ruutusukat (koko 38-39)

1 kommentti:

  1. Nätit sukat ja hyvin olet onnistunut kuvioiden suhteen. Äidin jalatkin ovat varmaan oikein tyytyväiset.

    VastaaPoista